lördag 6 november 2010

Postitivt tänkande.

Saker som är bra borta men bättre hemma:
  1. Kaffet. Allvarligt, det allmänna kaffet i USA är inte ok alls, de får svart kaffe att smaka som om det vore besudlat med socker och mjölk. Jag behöver mitt kaffe men fy vilket gift de bjuder på (lösning: hitta några riktiga kaffeställen, dricka mer espresso).
  2. Politiken. Allmän socialförsäkring, vapenlagar, valsystemet, you name it, me no like, in Sweden we have a system... (lösning: hmm tricky, får väl låta bli politiken då men den här punkten var seriöst 1-0 till Sverige, mycket bra).
  3. Bostäderna. Standarden är ju som oftast högre hemma, priserna går inte ens att jämföra, och så dessa vackra Stockholmska sekelskifteslägenheter - to die for (lösning: jobb med subventionerad hyra eller dela 60 kvadrat med fem andra personer, kan fungera).
Bara tre punkter kan jag komma på, förvisso tämligen avgörande men ändå. På listan över vad som är bättre i New York står bland annat följande; tunnelbanan (åh så vacker), shoppingen (kan så klart inte vara bättre, särskilt med den låga dollarn, men ack så farlig), pianobarerna (med sjungande bartenders, och deras cosmopolitan, i kombination), mexikanska käket (favoritköket?), kvarteren (har en fetish för att strosa i främmande kvarter och har sällan varit så lycklig som i Chinatown eller the Village eller var som helst), matbutikerna (ytterligare en fäbless, Whole Foods mina damer och herrar, jag kan bo där), Central park (frukost i solen med S, varje helg, ja tack), ja listan kan göras evighetslång (kom igen nu, positivt tänkande).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar