måndag 29 november 2010

Dagens (kulörta) outfit.

Jag är normalt sett en av de mer klädkonservativa på min arbetsplats, jag förordar till exempel obligatorisk slips vid kostymanvändning och lädersulor på skor (allvarligt, det är inte ens konservativt vad skall det bli av mänskligheten?), och för egen del tillämpar jag en god del kostymer, dräkter, knutblusar och lackskor. Så döm av min förvåning när jag måndagen 29 november 2010 av mina kollegor blir liknad vid både hip hopare och ski bum. Jag tror mig kunna avskriva Filippa K-jeansen och Sonia Rykiel-toppen, Uggsen kan kanske ha bidragit något men framför allt så är nog den här Resterödsmössan att klandra. Själv så vill jag mer se det som ett inlägg i klimatdebatten, en signal till Vasakronan om att jag och mikroklimatet på kontoret inte är överens. I dag skulle jag ha behövt sådana där torgvantar med avklippta fingertoppar för att hålla värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar