fredag 22 oktober 2010

Säsongens lågvattenmärke.

I natt vaknade jag vid fyrasnåret av att det droppade på fönsterbläcken. Inget ovanligt i sig, högt hus, fönsterbläck i plåt, nederbördsrikt land och lättväckt. När jag intet ont anande drog upp rullgardinen senare på morgonen så är det ju inte regn men i och för sig inte heller snö utan något mellanting, säsongens första mellanting. I ok-to-ber, ingen vidare kommentar nödvändig. För att göra det hela värre så möts jag på DN.se av en Apollo-annons för Tahilandsresor och jag överdriver inte när jag säger att jag fastnade och inte kunde titta vidare på nyheterna utan bara stirrade på den här bilden. Tyvärr har jag inte någon bild från mina resor att illustrera hur sjuk av längtan man kan bli, men åh så härligt det vore att åka dit, jag får ont i magen bara jag tänker på det.

Men nu jobb, nästa vecka åker jag till både Nederländerna och New York, går ingen nöd på mig.

2 kommentarer:

  1. det var hemskt vad du är ute och flyger och far :) Är det med jobbet? kram

    SvaraRadera
  2. Lite jobb (kurs på företagets Nederländska kontor)och lite semester (hälsa på väninna som bor i NY - kom hem i dag och är helt kär i staden).

    SvaraRadera