torsdag 28 oktober 2010

Om flygplatser - frustration management.

Eftersom de ändå är de platser jag hänger mest på de här dagarna.
Va har flygplatser egentligen emot färg? Antar att det måste finnas
någon pilotoptisk förklaring till att alla flygplatser är
betonggråa. Jag hoppas det. En annan egenskap de ofta besitter är ju
att man ofta tvingas gå så väldigt långa sträckor, särskilt efter
landning för att komma till bagageutlämningen. Min brittiska kollega
upplyste mig om att flygplatser är byggda så med flit. Det är
tydligen så att folk blir mer frustrerade av att vänta passivt än
vad de blir av att gå, ergo - långa korridorer.

Som en fortsättning på samma tema så förstår jag att man inte får
klaga när man skall åka till New York. Trots det så måste jag
erkänna att i det här stadiet, smutsig, trött och full med
onyttigheter så finns det helt klart sysselsättningar som förefaller
mer lockande än att släpa hem packningen, packa om, sova för lite
och sätta mig på ett nytt plan. Det borde jag kanske ha tänkt på i
förväg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar