söndag 17 oktober 2010

Om kommunikation.

På Mellqvist Kaffebar och läser DN, ingående. I går avnjöt jag ett
utmärkt reportage i SvD om Kristdemokraterna och i dag ett likaledes
intressant inlägg om Facebook. Naturligtvis med anledning av kommande
filmen "The social network". Jag funderade just själv över Facebook
härom dagen, hur jag använder mig av det (mest till spionage och som
mailfunktion i dagsläget skulle jag säga) och hur andra, exempelvis
unga, använder det (för att tala med varandra, som att messa eller
ringa eller träffas). Funderar på att ändra min spionstatus till att
i högre grad kommunicera, tror att det vore givande och så tycker jag
det är tilltalande att anamma den yngre generationens beteenden på en
arena som de kan bättre än min generation. Men det får i så fall
bli med det lilla undantaget att avstå från det allra mest
gränslösa som de emellanåt hänfaller åt, av typen "Förnamn
Efternamn trodde aldrig att du skulle kunna göra såhär mot mig,
inget är vad jag trodde att det var.", jag får rysningar av sådant,
privatliv mina damer och herrar är underskattat.

1 kommentar:

  1. Hej :) Vad kul att du hittade till min blogg. Var väldigt synd att du inte kunde komma ner till kalaset. Hade varit skoj att träffa dig igen så du kunde få träffa lilla Wille också. Jo man har ju fått lära sig göra mammas smörgåstårtor ;) så man slipper be henne själv alltid :D Så förhoppningsvis är mina lika goda ;) Allt går bara bra med lille plutten, nu börjar man komma in i det lite mera. Dock är han lite sjuk just nu, man känner sig verkligen hjälplös i såna lägen. Hoppas allt är bra med favorit kusinen ;) Ta hand om dig i storstaden! Kramar Frida & Wille!

    SvaraRadera