torsdag 10 februari 2011

God natt och sov så gott.

Det i övrigt skumma rummet badar i det där milda ljuset som bara nysnö skänker. Struntar i att dra för, behöver gryningsljuset för att ta mig ur sängen om morgnarna. Lyssnar lystet efter stadsljuden, efter passerande bilar, ljud dämpade av snön. Minns att det var så det lät om kvällarna när jag var liten och hälsade på mostrarna i Göteborg och att jag tyckte om det. Men mest så lyssnar jag till musiken ur telefonen som ligger på magen, zappar mellan listan på SVT:s testbildsmusik och Spotify och drömmer mig bort till svunna tider. Har fått mani på TV 2 och testbilden om morgnarna, 1800- talsmusiken är overkligare och vänligare än nyheterna mot min sköra februarisjäl. I kväll får den vagga mig till sömns också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar