måndag 6 september 2010

Maktfullkomlighet klär dig inte Ohly.

Jag är verkligen stormförtjust i SVTs partiledarutfrågningar och i
går var det upp till bevis för vänsterns Lars Ohly. Som väl ingen
kunnat undgå så talade Ohly helt ogenerat (bra där) om användandet
av bröstpump och genast blev det glasklart för mig varför de
rödgröna inte är ett alternativ. De var kanske redan på förhand
ingen stark kandidat, jag har under min korta karriär som ansvarsfull
(röstande) samhällsmedborgare använt det mesta av den politiska
skalan men i enlighet med principen "Den som röstar blått när den
är ung har inget hjärta och den som röstar rött när den är gammal
har ingen hjärna" (osäker på vem citatet härstammar från). Vad som
påminde mig om tingens ordning var Ohlys uppfattning att
föräldraförsäkringen skall delas lika, jag kan på inga villkor rösta på
ett alternativ som företräder den åsikten. Det är vårt beslut hur
vi delar på föräldraförsäkringen beroende på vad som passar vår
familj bäst och Ohly har inte med det att göra, basta!

Kvotering och republik tänker jag inte ens bevärdiga med ett
uttalande, eller också får det ett helt eget kapitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar