onsdag 30 mars 2011

*Ler*

Gjort det mest hela dagen. Åt sådant där vardagligt fint som att äta frukost en hel förmiddag på Mellqvist och lyckas blanda upp jobb med att göra nya udda bekantskaper, provsmaka cirka tjugo bakverk och sitta i solen med K och skratta åt fånig nervositet och fina kärleksanalogier.

Skrattar också så att jag får kramp i magen åt rollspelet som kollegerna i Finland konstruerar och skickar över till oss och vill att vi skall använda. Vi valde att göra smärre kulturella anpassningar efter svenska omständigheter. Som att byta namn på karaktären "mr. Kuk" till exempel. Tänkte lite i termer av trovärdighet där. Eventuellt överdrivet vad vet jag. Sist jag skrattade så var i lördags mitt i natten tillsammans med tokigt folk. Vill skratta så varje dag.

Lyckas lura ut T på lunchdate plus skoskav. Slutar inte le på hela eftermiddagen inte ens när kollega M uppmanar mig att höra upp. Kanske aktiverar någon annans spegelneuron eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar